تحقیقات جدید به بررسی تغییر عادات و رفتارهای غذا و خرید مصرفکنندگان به سبب شیوع ویروس پرداخته است.بحران کرونا غذا ویروس
بحران ویروس کرونا تمامی مصرفکنندگان را وادار به کسب عادتها و رفتارهای جدیدی در مورد غذا خوردن در رستورانها و بطور کلی غذا خوردن میکند.
دادههای نظرسنجی که در اواخر فرودین ماه منتشر شد نشان دادهاند که ممکن است این رفتارها تأثیرات طولانی مدت بر روی رستورانها داشته باشند،
حتی پس از آنکه خطر کوید۱۹ تا حد زیادی کاهش یابد.
بر اساس نظرسنجی شرکت تحقیقات بازارAMC Global پس از پایان پاندمی، انتظار میرود مصرفکنندگان کمتر از قبل به غذاهای بیرونبر متکی شوند.
در حال حاضر ۳۳ درصد مصرفکنندگان میگویند نسبت به پیش از پاندمی بیشتر غذای بیرونبر استفاده میکنند. ا
ما تنها ۱۳ درصد مصرفکنندگان میگویند که احتمالاً پس از رفع تهدید بیماری
به مانند قبل به غذا خوردن در بیرون از خانه ادامه میدهند.
بحران ویروس کرونا تمامی مصرفکنندگان را وادار به کسب عادتها و رفتارهای جدیدی در مورد غذا خوردن در رستورانها و بطور کلی غذا خوردن میکند.
شرکت تحقیقات بازارAMC Global در بیانیه خبری گفت، “پاندمی اخیر رفتار مصرفکننده را تغییر داده
و تأثیر این تغییر حتی پس از پایان پاندمی ادامه خواهد داشت.
“بحران ویروس کرونا تمامی مصرفکنندگان را وادار به کسب عادتها
و رفتارهای جدیدی در مورد غذا خوردن در رستورانها و بطور کلی غذا خوردن میکند.
دیگر یافتههای نظرسنجی:
* 45درصد مصرفکنندگان میگویند در حال حاضر نسبت به قبل کمتر فست فود میخورند.
*۳۸درصد مصرفکنندگان میگویند که در آینده از کسب و کارهای محلی بیشتر حمایت خواهند کرد.
۳۲درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی قصد دارند پس از پایان ویروس نیز بیشتر غذای خود را در خانه درست کنند.
در حال حاضر ۳۳درصد مصرفکنندگان بیشتر از معمول در خانه نان و شیرینی میپزند.
· 40درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت داشتند گفتند
که پس از پایان ویروس کرونا قصد دارند بیشتر پسانداز کرده و بر مدیریت بودجه خود تمرکز کنند.