وجود مو در غذا نه تنها منزجر کننده است، بلکه ممکن است شما را مسموم کند

افرادی که در رستوران‌ها، هتل‌ها، نانوایی‌ها و واحدهای فرآوری مواد غذایی کار می‌کنند. باید به صورت اجباری از کلاه یکبار مصرف و دستکش و ماسک و ریش بند برای مردان استفاده نمایند.


آیا واقعاً مو غذا را مسموم می کند؟

یدن مو در بشقاب غذا کاملاً ناپسند است. چه زمانی که در بیرون خانه غذا بخوریم و یا در خانه خود یا دیگران باشیم. همه اینها به دلیل سطح پایین بهداشت و تمیزی غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و البته بعضی از خانه‌ها است. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که دیدن مو در بشقاب غذا نه تنها منزجرکننده است بلکه سمی نیز هست. موی انسان از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. اگرچه کراتین در صورت مصرف اصلا مضر نیست، اما دلایل دیگری وجود دارد که آن را برای بدن انسان خطرناک می کند.

موی انسان و حیوان و خطرات آن برای غذا

نگاه کردن به موهای انسان در غذا نه تنها منزجر کننده است، بلکه خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد. زیرا ممکن است فرد را خفه کند. و منجر به عفونت گلو، تهوع و استفراغ شود. همچنین می‌تواند منجر به سایر بیماری‌های ناشی از غذا مانند حصبه، وبا، یرقان و غیره شود. اگر نمی‌دانستید بدانید. موی انسان و حیوان می‌تواند به دلیل وجود نوعی باکتری که در پوست یافت می‌شود، عفونت قارچی را منتقل کند.

چگونه مو باعث آلودگی می شود؟

به گفته متخصصان غذا و سلامت، موی انسان به عنوان یک آلاینده میکروبیولوژیکی شناخته می شود. و می تواند منجر به رشد میکروارگانیسم ها در مواد غذایی از قبل پخته یا پخته شده شود. مواد ارگانیک مانند روغن، عرق، رنگ، یا شامپو که به مو می‌چسبند. وقتی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند، منجر به تولد پاتوژن‌های بیماری زا در غذا می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده، موهای انسان حاوی تعداد زیادی مواد شیمیایی سمی است. که در صورت مصرف از طریق غذا می‌توانند به سیستم داخلی بدن انسان آسیب بزنند.

چرا این اتفاق می افتد؟

ریزش مو یک فرآیند طبیعی و رایج است که به صورت روزانه اتفاق می افتد. مطالعات نشان داده‌اند که هر انسان روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو می ریزد. بنابراین، اگر روزانه تعداد ریزش مو در فضای آشپزی رستوران را محاسبه کنید، این احتمال وجود دارد که برخی از آنها وارد غذا شوند. بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه اتفاق ناگوار. افرادی که در رستوران‌ها، هتل‌ها، نانوایی‌ها و واحدهای فرآوری مواد غذایی کار می‌کنند باید به صورت اجباری از کلاه و دستکش و ماسک و ریش بند برای مردان استفاده نمایند.

کلاه یکبار مصرف
کلاه یکبار مصرف

برای تهیه انواع ملزومات یکبار مصرف مانند کلاه آکاردئونی، دستکش، کاور آستین، روپوش یکبار مصرف و … به فروشگاه ندگار مراجعه فرمایید.

فروشگاه آنلاین ندگار

کلاه  آکاردئونی یکبار مصرف

پیام بگذارید