ایمنی مشتریان رستورانها به فکر منوهای جدید باشند.

رستوران: برای ایمنی مشتریان رستورانها باید به فکر منوهای جدید باشند.

پاندمی کوید۱۹ بر نقش منوها در رستورانها و کافه ها و غذاخوری ها نیز تأثیر گذاشته‌اند. منوها اغلب یکی از مکانهای پرباکتری در کل رستوران هستند.

مشتری وارد رستوران یا کافه یا هر غذاخوری می‌شود، منو را برمی‌دارد، لمس می‌کند، به دیگری می‌دهد و برای مشتری بعدی کنار می‌گذارد.

رستورانهایی که بعد از بازگشایی می‌خواهند مکانی ایمن برای مشتریان آماده کنند، باید ایمنی منو را در اولویت قرار دهند. و این یک ضرورت است. بنابراین رستورانها باید به فکر منوهای جدید باشند. دیگر دوره منوهای کاغذی بسر آمده است. و رستورانها باید خود را با وضعیت جدید سازگاری کنند.

در زیر شیوه‌های جدید ارائه منو که رستورانها می‌توانند برای کمک به ایمنی کارکنان و مشتریان از آن استفاده کنند آمده است.

منوهای یکبار مصرف

منو یکبار مصرف
منوهای یکبار مصرف ایمن‌ترین گزینه برای رستورانها هستند

استفاده از منوی یکبار مصرف در بعضی از ایالتهای آمریکا به یک هنجار تبدیل شده است. بعضی بشدت توصیه می‌کنند که رستورانها منویی که یک مشتری استفاده کرده را بازیافت کرده و اطمینان حاصل کنند که مشتری دیگر با آن تماس پیدا نکند. به این ترتیب قبل از آنکه مشتری جدیدی پشت میز رستوران قرار گیرد، در حین تمیز کردن میز، منوهای کاغذی مانند باقیمانده غذا دور ریخته می‌شوند.

منوهای یکبار مصرف را می‌توان در حجم بالا سفارش داده و پس از استفاده بازیافت کرد. از آنجایی که منوهای یکبار مصرف تک ورق هستند رستورانها باید شکل منو را تغییر دهند تا با فضای محدود آن مطابقت یابد.

منوهای یکبار مصرف ایمن‌ترین گزینه برای رستورانها هستند. اما سه ایراد اساسی دارند. یکی این که هزینه چاپ بالایی دارند. دوم، رستورانها ناچارند تعداد منوها را مانند فهرست مواد غذایی مدیریت کنند. و سوم این که به دلیل یکبار مصرف بودن هزینه زیست محیطی دارند.

منوهای لمینیتی

منوهای پلاستیکی قابلیت شستشو دارند

سالهاست که رستورانها به دلیل ملاحظات بهداشتی منوهای لمینیتی را کنار گذاشته‌اند.  در واقع ویروسهای آنفولانزا و سرماخوردگی بر روی پلاستیک بیشتر از کاغذ دوام می‌آورند. اما منوهای پلاستیکی قابلیت شستشو دارند. منوهای کاغذی باید دور انداخته شوند زیرا قابلیت شستشو یا ضدعفونی ندارند. اما اگر لایه‌ی پلاستیکی بر روی منو لمینیت هر بار بدرستی از لحاظ بهداشتی تمیز و پاکیزه شود. می‌توان از آن برای مشتریان استفاده کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها نشان داده است که شوینده‌های ملایم و ضدعفونی‌کننده‌های معمول هر دو برای ضدعفونی منوهای لمینیتی کارایی دارند. بنابراین رستورانها می‌توانند این منوها را یا با اسپری آب و صابون و یا دستمال ضدعفونی تمیز کنند. به این ترتیب می‌توانند با خیال راحت و بدون نیاز به دور انداختن منو آنها را بعد از ضدعفونی برای مشتری بعدی استفاده کنند.

منوهای لمینیتی را چگونه تمیز کنیم:

  • پس از هر بار استفاده منو را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • برای جلوگیری از خط افتادن بر روی لمینیت منو از دستمال نرم استفاده کنید.
  • بگذارید تا منو کاملاً خشک شود.
  • منوها را در دو دسته “استفاده شده” و “ضدعفونی شده” طبقه‌بندی کنید.
  • از بکار بردن شوینده‌های شیمیایی مانند سفیدکننده‌ها خودداری کنید.
  • منو را داخل آب فرو نبرید.
  • منو را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

منو به صورت تخته سیاه با گچ، نمایشگر بزرگ یا تابلو پایه‌دار

منو تخته سیاه ارزان و کاربردی
منو تخته سیاه ارزان و کاربردی است
منو پایه دار
منو پایه دار در هر قسمت غذاخوری قابل استفاده است

بعضی رستورانها استفاده از منوهای تکی را کاملاً کنار گذاشته‌اند. و آنها را با یک منوی مشترک بزرگ که از همه طرف در رستوران قابل مشاهده است جایگزین کرده‌اند. این منوها معمولاً به سه شکل هستند: تخته سیاه و گچ، نمایشگر بزرگ و یا تابلو پایه‌دار. استفاده از این منوها بسیار عالی است. زیرا می‌توان آنها را در مناطق شلوغ مانند پشت پیشخوان و یا در مرکز قسمت غذاخوری به نمایش گذاشت. و مشتریان می‌توانند بدون نیاز به لمس فیزیکی محتویات منو را ببینند. به این ترتیب هیچ ویروسی از سطح منو میان مشتریان پخش نمی‌شود.

ایراد این منوها این است که ممکن است هزینه تولید آنها گران تمام شود و به غیر از منو تخته سیاه و گچ، نمی‌توان به راحتی در منو تغییرات به وجود آورد.

منو دیجیتالی

منو دیجیتالی
منوهای دیجیتالی بر روی نمایشگرهای بزرگ

رستورانها نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر وارد قلمرو دیجیتال شده‌اند. مشتریان به طور روزافزون با رستورانهای مورد علاقه خود از طریق گوشیهای موبایل، یا برنامه‌های ارسال غذا، وبسایتها، یا شبکه‌های اجتماعی در ارتباطند. بسته شدن گسترده مکانهای سرو غذا سبب تشدید رو به رشد روند سفارش و ارسال آنلاین غذا شده است.

بیشتر رستورانها به منظور به حداقل رساندن نقاط تماس منوهای خود را کاملاً دیجیتالی کرده‌اند. پیش از این نیز بسیاری از رستورانها از منوهای دیجیتالی بر روی نمایشگرهای بزرگ پشت پیشخوان خود استفاده می‌کردند. با این نمایشگرها دیگر نیازی به تماس فیزیکی نخواهد بود و می‌توان بدون نیاز به چاپ منوی جدید آنرا بروزرسانی کرد.

اما همه رستورانها نمی‌توانند از پس هزینه نمایشگرهای بزرگ برآیند. و برای بعضی دیگر، نمایشگر بزرگ مناسبتی با فضای رستوران ندارد. بعضی رستورانها به ارائه منو به مشتری از طریق گوشی موبایل ادامه خواهند داد. گوشیهای موبایل پیش از این نیز برای حذف تماس در فرآیند پرداخت مورد استفاده قرار می‌گرفت. صاحبان و مدیران رستورانها به همان ترتیب برای حذف منوهای فیزیکی و منوهای بزرگ همگانی به استفاده از گوشیهای موبایل روی خواهند آورد.

https://www.foodsafetynews.com/2020/05/rethinking-menus-to-help-restaurants-enhance-safety-when-they-reopen/

ویروس کرونا: در صورت آلوده شدن رستوران به ویروس کرونا… چه کارهایی باید انجام دهیم

بحران کرونا غذا ویروس چگونه رفتار غذا خوردن مصرف‌کنندگان را تغییر خواهد داد؟

فروشگاه آنلاین ندگار

کاور کفش

پیام بگذارید