باز شدن باشگاههای ورزشی: آیا به باشگاه برویم؟؟

بازگشت به باشگاه ورزشی
باز شدن باشگاههای ورزشی خبر خوب برای دوستداران فیتنس

باشگاههای ورزشی در سرتاسر دنیا دوباره باز شده‌اند. که خبر خوبی برای دوستداران فیتنس است.اما بعد از شیوع ویروس کرونا برگشتن به باشگاه تجربه متفاوتی خواهد بود.

حالا که باشگاهها باز شده‌اند. باید از لحاظ ایمنی بهداشت، در وضعیت سالنها تجدید نظر کرده و برای کاهش ریسک آلودگی به ویروس نسبت به قبل اقدامات پیشگیرانه‌تری را مد نظر بگیرند.

از نظر دانشمندان این ویروس جدید  از دو راه منتشر می‌شود: ذرات بزرگ از طریق تماس دست. و ذرات کوچک با تنفس قابل انتقال هستند.

باشگاههای مختلف قوانین و پروتکلهای متفاوتی برای مقابله با ویروس کرونا دارند. اما می‌توانید قبل از رفتن به باشگاه موارد زیر را رعایت کنید.

۱-  به همراه داشتن ماسک، دستکش و دیگر لوازم امنیتی پیشگیری از انتقال بیماریدر باشگاه ورزشی

به خاطر ملاحظات سلامتی عمومی همه ملزم به استفاده از ماسک هستند. بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی و مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها، ویروس کرونا کلاً از طریق قطرات رها شده در هوا از مجاری تنفسی افرادی که صحبت، سرفه یا عطسه می‌کنند منتشر می‌شود. این قطرات نامرئی معلق در هوا- شبیه به همان غباری که زیر نور چراغ مشاهده می‌شود- را افراد حاضر در محل یا رهگذر تنفس می‌کنند.

پوشاندن دهان و بینی از دو راه به کنترل سرایت بیماری کمک می‌کند: هم جلوی تنفس ذرات پراکنده ویروس در اطراف شما را می‌گیرد. و هم می‌تواند از پراکنده شدن ذرات تنفسی شما و استنشاق توسط دیگران جلوگیری کند. ماسک مانند فیلتر هوا عمل می‌کند. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که ذرات ویروس تا سه ساعت زنده می‌مانند. که زمان زیادی برای گسترش آلودگی حتی پس از رفتن فرد آلوده از محل است.

استفاده از ماسک مانند قرار دادن فیلتر بر روی دهان و بینی است. که کمک می‌کند تا افرادی که در باشگاه  ورزشی هستند. کمتر در معرض قطرات ریز معلق در هوا که ممکن است. حامل ویروس باشند، قرار گیرند.

۲- اعمال پروتکلهای بهداشتی جدیددر باشگاه ورزشی

ذرات ویروس کرونا با لایه‌ای از چربی محافظ پوشیده شده. که سبب ماندگاری آنها بر روی سطوح می‌شود. اما لایه نرم محافظ با ضدعفونی کننده‌ها و شوینده‌های معمولی از بین می‌رود. به همین دلیل است. که اعضای باشگاه باید بیشتر از هر وقت دیگر به شستشو اهمیت دهند. شما می‌توانید. به نوبه خود قبل و بعد از استفاده از تجهیزات. آنها را با دستمال ضدعفونی و تمیز کنید. و توجه داشته باشید که همه اعضای تیمتان نیز به طور دائم تجهیزاتی که زیاد مورد تماس و استفاده هستند.  و محیط باشگاه را به طور مداوم تمیز می‌کنند.

تمام باشگاههای ورزشی باید ذخیره مناسبی از اسپریهای الکلی، دستمال و شوینده‌های ضدعفونی‌کننده داشته باشند. تا مطمئن شوند که همه سطوح از آلودگی پاک می‌شود. تمیزکاری کلی باید هر روز انجام شود. و بعضی باشگاهها باید زمانهایی برای تمیزکاری سرتاسری اختصاص دهند. که در این زمانها به مدت کوتاه باشگاه بسته شده و تمیزکاری می‌شود.

۳- فرایند پذیرش جدید در باشگاه ورزشی

پس از بازگشایی باشگاههای ورزشی فرایند پذیرش نیر تغییر می‌کند. مانند تجهیز دربها به پدالهای درب بازکن با پا. و اسکن کارتهای عضویت بدون تماس با دست. ممکن است باشگاهها از پذیرفتن پول نقد خودداری کرده. و برای دریافت حق عضویتها فقط کارت بانکی قبول کنند. علت این تغییرات فقط بهداشت دستها است.

می‌دانید چرا باید دستها را بشویید؟ مطالعات نشان داده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند بیشتر از آنچه تصور می‌کنید. روی سطوح زنده بماند. حتی روی مواد پلاستیکی تا ۷۲ ساعت. و روی شیشه تا چهار روز دوام دارد.

هر چیزی را که لمس کنید. از کارت عضویت باشگاه گرفته تا دربهای شیشه‌ای- پتانسیل انتقال ویروس به شخصی که آن را لمس کرده را دارند. ما در طول روز به طور متوسط ۲،۶۱۷ بار به موبایل خود دست می‌زنیم. هر ساعت ۲۳ بار صورت خود را لمس می‌کنیم. تمام این تماسها تا اندازه‌ای احتمال در معرض ویروس قرار گرفتن را بالا می‌برند. به همین دلیل است که باید به طور دوره‌ای پروتکلهای تمیزکاری را به روز کرد.

۴- فضای بیشتر برای تمرین در باشگاه ورزشی

یکی از بهترین ابزارهای مقابله با ویروس کرونا یعنی فاصله گذاری فیزیکی، هم به عرصه باشگاههای ورزشی وارد شده است. در بسیاری مکانها مانند فروشگاهها، رستورانها و تأترها، محدودیتهایی برای ورود افراد ایجاد کرده‌اند. باشگاهها نیز قوانین خود را در این مورد دارند و گاهی ۲۵ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود را کاهش داده‌اند تا افراد حاضر در باشگاه در فاصله دورتری از یکدیگر بمانند.

نحوه اجرای فاصله گذاری فیزیکی در باشگاهها متفاوت است. ممکن است تعداد افرادی که در یک زمان تمرین می‌کنند را کاهش داده و یا سیستمی برای رزرو جلسه تمرین برای گروههای کوچک اختصاص دهند. همچنین تجهیزات مورد استفاده را در فاصله‌های دورتر از هم نصب می‌کنند و یا بعضی از تجهیزات را موقتی تعطیل کرده و یا نوبتی مورد استفاده قرار می‌دهند.

هر کشوری میزان فاصله گذاری متفاوتی از یک  تا دو متر را تعیین کرده اما در اصل هر چه فاصله با افراد دیگر بیشتر باشد ایمنی هم بیشتر می‌شود.

 ۵- دسترسی به آبسردکنها و لاکرها در باشگاه ورزشی

از آنجایی که تمیز نگاه داشتن بعضی سطوح سختر و احتمال آلودگی آن بیشتراست باشگاهها برای اتاقهای تعویض لباس و لاکرها و همچنین تأسیسات آب خود سیاستهایی را لحاظ کرده‌اند. ولی حتما هنگام رفتن به باشگاه آب خوردن با خود همراه ببرید.

بهترین راه برای سالم و ایمن ماندن این است که ببینید باشگاه برای مقابله با ویروس کرونا چه قوانینی وضع کرده است. در مورد رعایت این پنج مورد از سوی باشگاه پرس و جو کنید تا هم از لحاظ فکری و هم تجهیزاتی که قصد کار کردن با آنها را دارید خیالتان راحت باشد. بیاد داشته باشید: حتی اگر در فاصله دو متری از هم ورزش کنید باز هم می‌توانید قوی باشید. همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم.

https://www.goldsgym.com/blog/gym-age-coronavirus-science-behind-changes

کاور کفش یکبارمصرف را کجا استفاده کنیم؟

فروشگاه آنلاین ندگار

کاور کفش

پیام بگذارید