آیا ممکن است با خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه به کوید۱۹ مبتلا شویم؟

آیا با خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه به کوید۱۹ مبتلا می شویم؟ ویروس کرونا برای ادامه زندگی نیاز به میزبان زنده دارد. و برخلاف باکتریها و قارچها نمی‌تواند بر روی خوراکیها تکثیر شود.

 با اینحال در حال حاضر هیچگونه شواهدی مبنی بر این که کسی با خوردن مواد غذایی تازه مانند میوه‌ها و سبزیجات به کوید۱۹ مبتلا شود دیده نشده است. میوه‌‌ها و سبزیجات تازه بخشی از رژیم غذایی سالم هستند. و در دوران بحران کرونا بر مصرف آنها تأکید می‌شود. به علاوه با رعایت اقدامات ایمنی پیشگیرانه می‌توانید مطمئن شوید که با خوردن مواد غذایی بیمار نمی‌شوید.

با رعایت بهداشت در استفاده سالم از مواد غذایی نه تنها خطر آلودگی با ویروس کم می‌شود، بلکه از بروز بیماری بر اثر  دیگر عوامل بیماریزا در میوه ها و سبزیجات هم پیشگیری می‌شود.

در دوران بحران کرونا چگونه باید میوه‌ها و سبزیجات شسته شوند؟

آیا با خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه به کوید۱۹ مبتلا می شویم؟ نگران نباشید. میوه‌ها و سبزیجات را به همان روش متداول خود بشویید. اما قبل از شروع شستشو، ابتدا دستها را با آب و صابون بشویید و بعد با آب پاکیزه سبزیجات و میوه‌ها را بخوبی شست و شو دهید. مخصوصاً اگر می‌خواهید به صورت خام استفاده کنید.

 ویروس کوید19 بسته‌بندی مواد غذایی

آیا ویروس کوید۱۹ می‌تواند روی سطح بسته‌بندی مواد غذایی زنده بماند؟

آیا با خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه  یا دست زدن به بسته بندی مواد غذایی به کوید۱۹ مبتلا می شویم؟ ویروس کرونا برای زنده ماندن و تکثیر به یک میزبان انسان یا حیوان نیاز دارد. و نمی‌تواند روی سطح بسته‌بندی مواد غذایی تکثیر شود. نیازی نیست که سطوح بسته‌بندی مواد غذایی را ضدعفونی کنید، اما پس از دست زدن به بسته‌های مواد غذایی و قبل از خوردن مواد خوراکی درون آنها باید دستها را بخوبی بشویید.

اگرچه به ضدعفونی کردن بسته بندی مواد غذایی که می‌خرید نیازی نیست. اما اگر آن را لازم می‌بینید لااقل به صورت ایمن انجام دهید. مواد غذایی مانند شیر و تخم مرغ و یا اقلام فریز شده باید پس از خریداری و به محض رسیدن به خانه به یخچال و یا فریزر منتقل شوند. اگر می‌خواهید آنها را ضدعفونی کنید مقداری مایع ضدعفونی بر روی سطوح خشک جعبه‌ها یا قوطی  یا بطری اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود و سپس آنها را در جای خود قرار دهید.   

فروشگاه آنلاین ندگار  

کوید۱۹: آیا لازم است وقتی به خانه رسیدم لباسهایی که بر تن دارم را بشویم؟ 

کوید۱۹: آیا کفشهایم را بیرون بگذارم؟

  

پیام بگذارید