مراقب کوید۱۹ در مترو و اتوبوس باشید-۲۰۲۱

مترو
مترو

مترو و اتوبوس و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با کم شدن محدودیتها، به مرکز نگرانی تبدیل شده‌اند. زیرا جمعیت زیادی از مردم و همچنین کارگران برای رفتن به سر کار فقط از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند.

ایمن ترین راه برای سفرهای درون شهری استفاده از خودرو شخصی است. اما همه خودرو شخصی ندارند. بعد از آن استفاده از تاکسی و تاکسیهای اینترنتی است که به شرط قرار دادن دیواره محافظ بین قسمت جلو و پشت  خودرو و استفاده از ماسک و دستکش و باز گذاشتن شیشه‌ها برای تهویه، خطر تبادل ذرات تنفسی بین راننده و مسافران را کاهش می‌دهد.

اتوبوس
اتوبوس

اتوبوس و مترو بیشترین خطر ابتلا را دارند. احتمال ابتلا در اتوبوس حتی از مترو هم بیشتر است. زیرا به خاطر گنجایش محدود امکان فاصله گیری مناسب با دیگر مسافران وجود ندارد. اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و یا علائم بیماری ندارید می‌توانید با رعایت پروتکلهای بهداشتی از مترو استفاده کنید. اما اول به خطرات احتمالی فکر کنید. به کجا می‌خواهید ‌بروید؟ محل کار؟ یا برای تفریح؟

در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مراقب کوید۱۹ باشید

سعی کنید در ساعات غیر شلوغی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اما حتی اگر سوار بر مترو یا اتوبوس  خلوت شوید تضمینی وجود ندارد که در ایستگاه بعدی پر نشود. برای همین اگر مجبور به استفاده  هستید بهترین توصیه این است:

ماسک بزنید، فاصله با دیگران را رعایت کنید، از دستکش استفاده کنید، به صورت یا گوشی موبایل خود دست نزنید و اگر ناچار به استفاده از موبایل هستید با پد الکلی آن را ضدعفونی کنید. از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنید، هزینه سفر را غیرنقدی پرداخت کنید و تا آنجاییکه ممکن است از دست زدن به دستگیره، صندلی و سایر بخشهای مترو و اتوبوس خودداری کنید. پس از پیاده شدن ا دست‌های خود را به خوبی ضد عفونی نمائید.

فروشگاه آنلاین ندگار

ماسک یکبار مصرف: چگونه از ماسک یکبار مصرف استفاده کنیم

ماسک پارچه ای: چگونه از ماسک پارچه ای استفاده کنیم

ماسک فست اصلی

پیام بگذارید