رفتار مصرف کنندگان با شروع پاندمی کوید۱۹ به سوی خرید آنلاین و انبار کردن اقلام خانگی و مواد غذایی تغییر میکند
ترس از شیوع کرونا و پاندمی کوید۱۹ و به رغم احتکار بعضی کالاها، سبب شد تا مشتریان برای خرید بعضی از اقلام مصرفی هجوم ببرند.
ترس از شیوع کرونا و احتکار بعضی کالاها، سبب شد تا مشتریان برای خرید بعضی از اقلام مصرفی هجوم ببرند.
به طور کلی خرج کردن مشتریان کاهش چشمگیری داشته و فروش خردهفروشی به صورت بی سابقهای کاهش یافت.
سفارشات درب منزل نیز باعث شد تا افراد زیادی شیوه خرید کردن خود را تغییر دهند.
روند فعلی در خرج کردن مشتریان، خرید آنلاین و انبار کردن همه از آینده متفاوت خردهفروشی خبر میدهند.
کوید۱۹ چه تغییرات مهمی در آینده خرده فروشی بوجود می آورد؟
در کل مصرف کنندگان به طور چشمگیری بیشتر هزینههای اختیاری را کاهش داده اند.
که عواقب ناگواری برای برخی از صنایع همچون رستورانها، کافی شاپها، پوشاک، کفش، لوازم جانبی، مسافرت و تفریحات خارج از خانه دارد.
از آنجایی که بسیاری از مصرف کنندگان ناچارند در خانه بمانند بدون شک کاهش الگوی مصرف آنها نیز برای استفاده از اینها و یا سایر مقولهها ادامه خواهد داشت.
و همین رفتار در کاهش خرید و مصرف سبب میشود که بعضی از صنایع ماهها و حتی طولانیتر دچار آسیب شوند.
برای مثال، مصرف پوشاک و خرید از فروشگاههای بزرگ در بعضی از کشورهایی که ادعای گذر از اوج کرونا را دارند هنوز به حالت عادی برنگشته است.
شاید برای برگشت اوضاع به صورت عادی و انطباق با انتظارات مشتریانی که بحران کرونا تأثیرات منفی بر درآمد آنها داشته، باید چندین ماه و یا بیشتر صبر کرد.
خرید آنلاین
از نظر تغییرات رفتاری مشتریان، افزایش خرید آنلاین بخصوص خریدهای سوپری قابل توجه است.
در میان همه گروههای سنی، بخش بزرگی از مشتریان خرید اینترنی و آنلاین را برای اولین بار تجربه کردند.
و احتمال این وجود دارد که لااقل تا زمانی که پاندمی هست به خرید آنلاین ادامه دهند.
البته غیرممکن است پیش بینی کنیم که آیا بخش بزرگی از مصرف کنندگان به خرید آنلاین وفادار میمانند.
یا پس از احساس امنیت به عادت سابق خرید کردن خود از فروشگاهها بازمیگردند.
اکنون مدتهاست که بسیاری از مردم دلشان برای تجربه اجتماعی گشتزنی و خرید در فروشگاههای بزرگ تنگ شده است. چیزی که راحتی خرید از کانالهای آنلاین نمیتواند جای آن را بگیرد.
انبار کردن
تغییر رفتار مشتریان از نظر انبار کردن و ذخیرهسازی اجناس نیز تغییر یافته است.
در دوران ما اکثر مردم دیگرعادت به انبار کردن مواد غذایی و اقلام خانگی نداشتند.
زیرا همیشه قفسههای فروشگاهها را پر و انباشته از انواع برندها و در هر سطح قیمتی میدیدند.
و کسی تصور نمی کرد روزی اجناسی که همیشه به وفور در دسترس بودند کمیاب و گران شوند.
این تجربه کمبود و عدم آمادگی در برابر بلایا به احتمال زیاد بر رفتار آینده مشتریان تأثیرگذار خواهد بود.
و ممکن است بعضی از مشتریان به طور مداوم انبار ایمنی برای خود در خانه ایجاد کنند.
https://phys.org/news/2020-04-covid-consumer-behavior-future.html
فروش آنلاین: چرا فروش آنلاین مهم است