آیا آشپزها می توانند ریش داشته باشند؟ آیا ریش سرآشپزها تهدیدی برای ایمنی مواد غذایی است؟

لزوم استفاده از ریش بند در هنگام تهیه مواد غذایی
لزوم استفاده از ریش بند در هنگام تهیه مواد غذایی

چند هفته پیش در رستورانی با آشپزخانه اوپن نشسته بودم. درست زمانی که سرآشپز با ریش و با دستان برهنه کنار صورت عرق کرده و پرمویش دست کشید، نگاهی به آشپزخانه انداختم. او در آن زمان مشغول پخت غذا بود. تصور این که اکنون صد تار موی ریز روی میز آماده‌سازی غذا می ریزد حالم را خراب کرد.

ریش بند
ریش بند

 زمانی بود که همه کارگران آشپزخانه ملزم به پوشیدن توری مو بودند. وقتی خودم در یک آشپزخانه حرفه ای کار می کردم، همه ملزم به استفاده از ریش بند بودیم. اما فکر نمی کردیم استفاده از آنها اینقدر مهم باشد. اکنون به نظر می‌رسد که اکثر کارگران با کلاه‌ و دستمال سر، کار می‌کنند. نمی دانم چگونه این کار موهای آنها را از غذا دور نگه می دارد. هر بار که کلاه خود را تنظیم می کنید، توده های کوچکی جدا می شودد. من فوبیای میکروب ندارم، اما دلم هم نمی‌خواهد سالادی پر از تار مو بخورم.

قبلاً از خطرات وجود موی سر در مواد غذایی صحبت کردیم.اما اگر آشپزها ریش داشته باشند چه؟؟ تمام افرادی که با مواد غذایی تماس مستقیم دارند باید از محافظ های مو مانند توری مو، توری ریش، کاور آستین و کلاه استفاده کنند که تمام موهای در معرض بدن را کاملاً بپوشاند. سرآشپزها می توانند ریش داشته باشند و بسیاری هم دارند. آژانس استانداردهای غذایی توصیه می کند که برای پوشاندن ریش از ریش بند استفاده شود. با این حال، متاسفانه در اکثر آشپزخانه ها این امر رعایت نمی شود.

برای خرید ریش بند، کلاه، روکش آستین و روپوش یکبار مصرف مخصوص صنایع غذایی لطفا به سایت nedgar.ir یا فروشگاه آنلاین ندگار مراجعه فرمایید.

فروشگاه آنلاین ندگار

پیام بگذارید