سلامت روان: چگونه در دوران پاندمی ویروس کرونا سلامت روان خود را حفظ کنیم-۲۰۲۱

سلامت روان در دوران پاندمی
توجه به سلامتی روان بر تندرستی و شادابی ما تأثیر می گذارد

برای بسیاری از ما بزرگترین چالش در تحمل دوران پاندمی ویروس کرونا نگرانی در مورد آینده است. در حالی که سعی می‌کنیم. زندگی و فعالیت خود را مدیریت کنیم. با اینحال هر روز با نگرانیهای بیشتری مواجه می‌شویم. چالشی که برای آن آماده نبودیم. عدم اطمینان از ادامه کسب و کارمان و یا اگر در مؤسسه ای کار می‌کنیم. شرایط کارمان چه تغییراتی خواهد داشت. این عدم اطمینان و نگرانی خوشایند نیست.

متخصصان سلامت روان برای مقابله با این وضعیت توصیه‌هایی دارند که شش مورد از آن را در اینجا ذکر می‌کنیم.

۱- برای خود برنامه‌ریزی کنید.

این برنامه می‌تواند یک سفر کوتاه در روزهای تعطیل باشد. یا رفتن به کوه در روز جمعه. یا شاید هم تدارک یک غذای خاص در خانه. برنامه‌ریزی رویدادهایی که با شرایط فعلی سازگار باشد می‌تواند تا حد زیادی باعث تخفیف نگرانیها شود.

۲- سازماندهی.

تمیز کردن یک کمد به هم ریخته، خلوت کردن و دسته‌بندی کاغذها روی میز کار و یا حتی مرتب کردن روزانه تخت خواب می‌تواند سبب سازماندهی ذهنی و حس کنترل شود. از نظر پزشکان، انجام هر کاری حتی یک کار کوچک، برای فعالیت مغز مفید است.

۳- شکرگزاری باید تبدیل به عادت شود.

ابراز تشکر، افکار منفی‌ را که سبب آشفتگی ذهنی در دوران سخت می‌شوند را سرکوب می‌کند. به رغم سختیهای اخیر هنوز چیزهای زیادی برای شکر کردن وجود دارند. تمرکز فعال بر روی نقاط مثبت، افکار منفی که می‌توانند اثرات مخربی بر سلامت ما داشته باشند را از بین می‌برد.

۴- باید بر روی سلامتی سرمایه‌گذاری کرد.

کم خوردن شکر، استفاده از ویتامینها، خواب کافی، مصرف نکردن مواد مخدر و محدود کردن استفاده از لوازم الکترونیکی، بخصوص در مواقعی که ذهنمان درگیر عدم اطمینان از آینده و نگرانی است اهمیت دارد. راه حل ساده برای بالا بردن روحیه این است که روزی ۲ ساعت را در بیرون از خانه صرف پیاده‌روی کنیم.

۵- خلاقیت داشته باشیم.

کارهای خلاقانه انجام دهید. نوشتن، نجاری، باغبانی، یا کارهایی مانند سرودن شعر یا موسیقی یا هر کاری که انگیزه و استعداد آن را دارید.

۶- روابط خود را مدیریت کنید.

ارزش اجتماعی شما برابر با شبکه اجتماعی شما است. البته نه به آن معنی که تمام وقت خود را صرف شبکه‌های مجازی کنید. بلکه به این معنی است که با افرادی که می‌شناسید چه دور باشند و چه نزدیک، روابط متقابل معنادار ایجاد کنید.  با دوستان و خویشاوندانی که زیاد با آنها در تماس نبودید، تماس بگیرید. محبت خود را ابراز کرده و با آنها ارتباط ایجاد کنید. در این کار ارزش معنوی و مثبت بخصوصی نهفته است که می‌تواند در زمانی که همه جهان درگیر آسیب مشترک هستند، روابط خدشه‌دار شده قبلی را ترمیم کند.

در سلام کردن پیشقدم باشید و در فروشگاه به مردم لبخند بزنید (حتی با وجود ماسک بر روی صورت آنها لبخند شما را از چشمهایتان می‌خوانند). هر روز و هر شب با در آغوش گرفتن افراد همخانه خود به آنها ابراز محبت کنید. زمانی که شبکه اجتماعی واقعی را می‌سازیم و تقویت می‌کنیم در اصل همه جا را خانه خود احساس می‌کنیم.

در زندگی روزمره و شلوغ امروزی و از زمان وقوع پاندمی ویروس کرونا، تفکر ما درباره همه چیز تغییر کرده است و بسیاری از ما به فکر بهداشت روح و روان خود نیستیم. توجه فعالانه به سلامت روان ما نه تنها بر شادابی و تندرستی ما تأثیر می‌گذارد بلکه بر روی سلامتی افرادی که دوستشان داریم هم اثرگذار است. پس ارزش تلاش را دارد.

https://www.healio.com/news/ophthalmology/20200603/blog-six-tips-for-keeping-your-sanity-during-covid19-pandemic

فروشگاه آنلاین ندگار

رفتار مصرف کنندگان با شیوع کوید۱۹ تغییرات می کند؟

ضدعفونی کننده

فروش آنلاین: چرا فروش آنلاین مهم است

پیام بگذارید