آشپزخانه رستوران
اهمیت حفظ بهداشت در آشپزخانه

لزوم استفاده از ملزومات یکبارمصرف در آشپزخانه

چرا کسانی که با تهیه و پخت غذا سروکار دارند باید از ملزومات یکبارمصرف استفاده کنند؟

یکی از دلایل محافظت از خود شخص و مشتریان در هنگام آماده سازی و پخت غذا است. استفاده از دستکش و کلاه یکبار مصرف هنگام آماده سازی و تهیه غذا به بهداشت محیط کار می افزاید. و از افتادن هر گونه آلودگی به داخل غذا جلوگیری می کند.

استفاده از کلاه یکی از ملزومات اصلی یونیفورم آشپزها و سرآشپزها است. معمولاً سرآشپزها با کلاه­های سفید بلندشان شناخته می شوند. به طور سنتی شف ها از کلاه های سفید بلند استفاده می­کنند. در فرانسه موقعیت هر آشپز در آشپزخانه با بلندی کلاه سفید او مشخص می­شد. هرچه کلاه سفید بلندتر بود یعنی رتبه سرآشپز بالاتر می­بود.

لزوم استفاده از ملزومات یکبارمصرف در آشپزخانه: کلاه، پیشبند، روکش آستین

یکی از مهمترین اهداف  استفاده از کلاه در آشپزی پوشاندن سر برای جلوگیری از افتادن مو یا سنجاق به داخل غذا است. پوشاندن موی سر باعث می شود که به موها دست زده نشود و در نتیجه دستها هم آلوده نمی شوند.

امروزه در تمام آشپزخانه های رستورانها و کیترینگها آشپزها موظف به پوشیدن پیشبند بر روی یونیفورم سفید خود هستند. پیشبند لایه­ای اضافی بر روی لباس ایجاد می­کند که از کثیف شدن یونیفورم جلوگیری می­کند.

هنگام آشپزی آستینهای گشاد و بلند  خطر آتش گرفتن و یا گیر کردن در تیغه میکسر و دیگر وسایل را دارد. پس بهتر است در هنگام از محافظ آستین یکبار مصرف استفاده شود.

ملزومات یکبارمصرف رستورانی
ملزومات یکبارمصرف رستورانی

چرا پوشیدن یونیفورم برای سرآشپزها مهم است؟

کسانی که در بخشهای تهیه و پخت غذا چه در رستوران، کیترینگ و یا کارخانه های تولید مواد خوراکی کار می­کنند. باید برای محافظت از خود و مشتریانشان از ملزومات یکبار مصرف  استفاده نمایند. استفاده از دستکش و کلاه یکبار مصرف به حفظ بهداشت در زمان آماده سازی غذا کمک کرده و از افتادن اشیا ریز به داخل  مواد غذایی جلوگیری می­کند.

لزوم استفاده از ملزومات یکبارمصرف در آشپزخانه در کارخانه­ های تولید مواد غذایی

در کارخانه­ های تولید مواد غذایی حفظ محیط بدون آلودگی، یکی از چالشهای مسئولان کارخانه می­باشد. زیرا جلوگیری از آلودگی مواد خوراکی با موادی مانند مو، بزاق، غبار و دیگر آلودگیها بسیار اهمیت دارد. کارگران شاغل در کارخانه­های تولید فراورده­های غذایی باید برای جلوگیری از انتقال آلودگی به بخشهای مختلف از لباسهای یکبار مصرف راحت و بهداشتی استفاده کنند.

روکش آستین یکبار مصرف
روکش آستین یکبار مصرف
کلاه یکبار مصرف

ما درشرکت ندگار با تولید البسه یکبار مصرف ۳۰ و ۴۰ گرم نانوون ، لباس یکسره آزمایشگاهی برای محیطهایی که نیاز به محافظت بیشتر دارند و همچنین ملزومات یکبار مصرف مانند:

  • کاور کفش یکبار مصرف نایلونی
  • کلاه
  • دستکش
  • روکش آستین
  • پیشبند
  • و …

برای حفظ بهداشت شاغلان در رستورانها، کیترینگها و کارخانه­های تولید مواد خوراکی در کنار شما هستیم.

فروشگاه آنلاین ندگار

ملزومات یکبارمصرف

البسه یکبارمصرف

پیام بگذارید