برای مبارزه با آلودگی مواد پلاستیکی از سال آینده تولید و مصرف نی ها و گوش پاکن های پلاستیکی در بسیاری از کشورها ممنوع می شود.
از ماه آوریل سال آینده تولید و استفاده نی ها، قاشقهای همزن نوشیدنی و گوش پاکن های پلاستیکی در انگلستان ممنوع خواهد شد. فعالان محیط زیست با استقبال از این عمل اعلام کردند که در برابر آسیبهایی که مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت بوجود می آورند، این ممنوعیت تنها به مانند خراشی سطحی به مشکل است.
ممنوعیت تولید این اقلام پلاستیکی، به دنبال کسب موافقت عمومی مردم برای این جنبش، مورد تأیید وزیر محیط زیست انگلستان قرار گرفت.
در این نظرسنجی ۸۰ تا ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان از ممنوعیت توزیع و فروش نی های پلاستیکی و گوش پاکن ها و قاشقهای همزن پلاستیکی پشتیبانی کردند
وزیر محیط زیست انگلیس گفت، برای مقابله با آلودگی پلاستیکی و حفاظت از محیط زیست ما اقدام فوری و قاطع لازم است. این مواد اغلب برای چند دقیقه مورد استفاده قرار می گیرند، اما صدها سال طول می کشد تا از بین بروند، و در نهایت به دریاها و اقیانوس ها سرازیر می شوند که به حیات دریایی با ارزش آسیب می رسانند.
طبق آمار دولتی، سالانه ۵٫۸ میلیارد نی پلاستیکی و ۱٫۸ میلیارد گوش پاک کن پلاستیکی و ۱٫۸ قاشق همزن پلاستیکی در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد.
تخمین زده می شود که ۱۵۰ میلیون تن زباله پلاستیکی در اقیانوسهای سراسر دنیا وجود دارد و هر ساله حدود یک میلیون پرنده و صد هزار موجود دریایی بر اثر خوردن و یا گرفتار شدن در این زباله ها کشته می شوند. بنا بر گزارشهای اخیر میزان پلاستیک در اقیانوسها و دریاها تا سال ۲۰۲۵ سه برابر خواهد شد.
در نگاه اول ممنوعیت نی های پلاستیکی بنظر ساده و بی ضرر و گامی در جهت حفظ محیط زیست می آید.
اما با اینکه شهرها و شرکتها به جنبش ضد نی پلاستیکی می پیوندند و این جنبش از حمایت جهانی و پشتیبانی سلبریتیها برخوردار می شود اما بعضی به عوارض ناخواسته این ممنوعیت مقبول اشاره می کنند. رستورانها باید به دنبال جایگزینی برای نی های پلاستیکی باشند، تولیدکنندگان نی های یکبارمصرف تجزیه پذیر نمی توانند تولید و عرضه را هماهنگ کنند و افراد داری معلولیت که بدون نی قادر به نوشیدن نیستند برای غذا خوردن در محیطهای عمومی با مشکل مواجه می شوند.
اما به گزارش رسانه های خبری، اجرای این قانون با استثنائاتی همراه خواهد بود. افرادی که به دلیل معلولیت یا ملاحظات پزشکی به استفاده از نی های پلاستیکی وابسته هستند می توانند این محصولات را از داروخانه های خاص یا رستوران ها تهیه نمایند. استفاده از گوش پاکن های پلاستیکی نیز در مصارف پزشکی و علمی، مجاز خواهد بود. منبع: ایندیپندنت و گاردین

کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف، کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف، کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف،کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف، کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف، کاور کفش، کلاه یکبار مصرف، روپوش یکبار مصرف، ساق دست نایلونی، ساق دست اسپان، یکبار مصرف

پیام بگذارید